Running Lean met Agile Games workshop

Running Lean met Agile Games

90% van de nieuwe business plannen mislukt, omdat men tijd, geld en moeite verspilt met het maken van de verkeerde propositie.
Van degenen die succesvol zijn, verandert 66% zijn business plan nadat deze in de markt is gezet.

Running Lean is een krachtige methode om uw business model snel en effectief te ontwikkelen en aan te passen aan de veranderende omgeving (het ‘Hoe’).
Agile Games zijn een krachtig hulpmiddel om hiervoor de juiste input te leveren (het ‘Wat’).
In deze training leert u hoe u met gebruik van Agile Games supersnel een Lean Canvas Business Model kunt ontwikkelen.

Van snel naar supersnel

De tijd van dikke plannen schrijven is definitief voorbij. Daar hebben we ook geen tijd meer voor, want de verandering gaat snel-sneller-snelst.
In plaats van traditioneel markt- en klantonderzoek, waar maanden overheen kan gaan, levert u de benodigde input vanuit Agile Games in slechts één of enkele dagen. Vervolgens schetst u meerdere mogelijke business modellen in een paar uur.

Overzichtelijk, begrijpelijk en bespreekbaar

Het lean canvas business model is veel gemakkelijker om te delen met anderen, wat betekent dat het zal worden gelezen door meer mensen en vanuit de feedback ook regelmatig kan worden bijgewerkt. Want niets is permanent, behalve de verandering. En veranderen doe je samen vanuit relevante feedback.

Van Focus naar Klantgedreven Focus

U heeft 30 seconden om de aandacht van een investeerder te krijgen en 8 seconden om de aandacht van een bezoeker op een website vast te houden. Dus dan moet de essentie van uw propositie wel snel duidelijk zijn en aansluiten bij de belangrijkste drijfveren van uw doelgroep. Agile Games helpen u om de onbewuste drijfveren te ontdekken en te prioriteren. En het Lean Canvas helpt u om hieruit de essentie van uw propositie te destilleren.

Van Effectief naar Super Effectief

Of u nu met investeerders aan het pitchen bent of u geeft een update voor uw team of board. Door valide research, waarbij de klant diepgaand betrokken is, kunt altijd -kort maar krachtig- onderbouwen op welke drijfveren uw waarde propositie is gebaseerd en een begrijpelijk overzicht bieden hoe uw business model hier op aansluit.

Voor wie?

Deze training is bestemd voor directies en business verantwoordelijke managers, zoals product owners, product managers, marketing managers, commerciële managers, strategen, consultants en CEO’s.

Programma

  • Intro Running Lean en Lean Canvas, overzicht ontwikkelproces
  • Intro Agile Games, Brainstorming en Innovation Games
  • Ontwikkelen van Persona’s
  • In kaart brengen van de customer journey
  • Ontdekken van onbewuste drijfveren
  • Schetsen van meerdere Lean Canvas Business Modellen
  • Iteratief van Plan A naar een business model dat echt werkt
  • Traditioneel Business Modelling versus Lean Startup
  • Focus to the best, ignore the rest
  • Identificeren van de grootste risico’s
  • Valideren van uw aannames
  • Feedback loops voor aanpassen, veranderen of exit beslissingen
  • Lanceer het Minimale Levensvatbare Product (MVP)
  • Dashboard voor klantfeedback
  • Uw Unieke Waarde Propositie
  • Kwalitatief valideren
  • Definiëren van KPI’s
  • Uw beste groeimotor
  • De Top-3 problemen die uw klanten willen oplossen
  • Wie uw werkelijke concurrenten zijn
  • De early adopter persona
  • Benefit Statement van uw Unieke Waarde Propositie
  • Top-3 product features
  • Schaalbare distributiekanalen
  • Verdienmodellen
  • Inschatten van kosten
  • Het meten van uw business performance
  • Unfair Advantage
  • Inschatten van risico’s
  • Effectief experimenteren
  • Kwantitatief valideren
  • Pretotyping, prototyping, mockups en simulaties
  • Ordenen en prioriteren
  • De schaal vergroten, wanneer, waar en hoe
  • Fund raising

Duur:

2 dagen

Neem contact met ons op als u interesse heeft in de incompany workshop.

 

Terug naar overzicht A2V Academy

Wilt u deze informatie delen?

Wij co-creëren het holistisch aanpassingsvermogen van ondernemingen