Scrum Master

Let op, alleen in combinatie met agile marketing coaching on-the-job.

Leerdoelen

In deze masterclass leert u hoe u teams, Product Owners en afdelingen kunt begeleiden om succesvol te zijn met een Agile Marketing Scrum. We gaan uitgebreid in op de fundamenten van Scrum en Agile samenwerken. De masterclass zit vol praktijkvoorbeelden en tips om de Scrum Master rol in de praktijk succesvol in te vullen. Ook is er veel aandacht voor hoe u een krachtige waarde creatie en implementatie continu kunt verbeteren.

Doelgroep

Deze masterclass is speciaal bedoeld voor managers (bijv. Product-, project-, propositie- portfolio- marketing- en IT-managers), marketeers, onderzoekers, ontwikkelaars en Scrum Masters die hun kennis willen verdiepen in agile samenwerken of zich willen certificeren als Professional Scrum Master. Ook voor consultants en coaches die verantwoordelijk zijn voor Scrum/Agile adoptie binnen een team, project of organisatie.

Leren van een Master uit de praktijk

De masterclass wordt verzorgd door zelfstandig ondernemer Adrie Dolman, gecertificeerd Scrum Master, gecertificeerd Professional Scrum Product Owner en Universitair Master of Science in Management en Organisatie. Hij begeleidt complexe organisaties op het gebied van Innovatie, Lean Management, Business Agility en Agile Marketing. Adrie gebruikt veel praktijkvoorbeelden uit meer dan 25 jaar ervaring in product- en propositieontwikkeling, waardoor de materie voor elke deelnemer tastbaar en begrijpelijk wordt.

Opzet van de Masterclass

Door de blended learning opzet heeft u al een enorme voorsprong opgebouwd op de dag dat de masterclass begint. Adrie geeft op elk onderwerp een inleiding met praktijkvoorbeelden, waarna de deelnemers in gesimuleerde Scrum teams opdrachten uitwerken en de materie zelf gaan ervaren. Tenslotte ontvangen de teams constructieve feedback, waarmee u de opgedane kennis al de volgende dag in uw eigen praktijk kunt toepassen. Deze praktijk kunt u na de masterclass nog klankborden bij de trainer en de mede deelnemers.

Inhoud van deze Masterclass

In deze eendaagse masterclass worden de volgende onderwerpen besproken:

·      Scrum theorie

Wat is Scrum en hoe is het ontstaan? Waarom werkt Scrum? Welke theoretische fundamenten en principes liggen eraan ten grondslag? Hoe verschilt Scrum van traditionele manieren van samenwerking?

·      Scrum Framework & Meetings

De Scrum theorie bevat time-boxes, rollen, regels en artifacts. Hoe kunnen deze het meest effectief in de praktijk worden gebracht?

·      Lean Startup

U leert hoe u technieken kunt gebruiken van Lean Startup en Agile user-experience design (UXD) zoals lean canvas, Innovation Games, persona’s en customer development methoden

·      Scrum planning, Risk Management & Reporting

Hoe schat u een project in en hoe werkt een Scrum planning?

Scrum is empirisch. U leert voorspellingen te doen, risico’s te beperken en de voortgang te bewaken met Scrum.

·      Scrum Teams

Scrum teams zijn zelf organiserend en multi disciplinair. Dit brengt kansen en risico’s met zich mee. U leert hoe u een succesvol multidisciplinair team ontwikkelt en welke valkuilen er zijn.

·      Scaling Scrum met meerdere teams

Scrum werkt ook uitstekend voor programma’s en projecten die bestaan uit honderden mensen die verspreid zijn over de gehele wereld. U leert hoe Scrum kan worden opgeschaald voor grote projecten met gedistribueerde teams en welke online tools hier bij kunnen helpen.

Professional Scrum Master certificaat

Om de officiële Scrum.org certificering te behalen, kunt u het Professional Scrum Master examen afleggen. Dit is een Engelstalig examen welke u op een zelf gekozen moment online kunt afleggen. Dit examen kost $ 100,- en is niet bij de prijs van deze masterclass inbegrepen. Na het behalen van het certificaat mag u zich voortaan Professional Scrum Master (PSM-I) noemen. Scrum.org en het examen zijn niet verbonden aan deze masterclass. U kunt er zelf voor kiezen.

Voor een incompany traject kunt u hier contact met ons opnemen. 

Wilt u deze informatie delen?

Wij co-creëren het holistisch aanpassingsvermogen van ondernemingen